Cestovateľská rubrika

Florencia na film

1. října 2016 v 16:13 | Ludmilita
Ach, naspäť v realite. Naspäť v Prahe, v škole, na koleji a v tom istom kolobehu. Ale čo viac si priať, ako nádherné ukončenie prázdnin? Spolu s Borisom sme sa začiatkom septembra vybrali na výlet do Florencie. Aj keď už sú to tri týždne, stále som plná dojmov. Pokúsim sa vám to aspoň trošku priblížiť mojimi očami. Všetky fotografie v tomto článku sú fotené na filmový jednorázový foťák s filmom, ktorý bol po záruke 5 rokov. Takže čistý experiment. Niektoré fotky nevyšli, niektoré sa neobjavili ani na filme, no tu sú tie, ktoré prežili - a som za ne rada.

Naše dobrodružstvo sa začalo v Budapešti, odkiaľ sme skoro ráno odleteli do Pisy. Cesta lietadlom bola naozaj krátka, ani som nestihla stresovať, pretože sa nám prihovoril jeden super starší ujo z Anglicka a rozprával, až kým sme nevystúpili. Už nás čakal len autobus do Florencie a nabitý program - tri a pol dňa!

Viac než tisíc slov (Video)

29. července 2015 v 17:07 | Ludmilita
Počas celých dvoch týždňov na Islande som zaznamenávala naše zážitky na GoPro, aby som na záver mohla vytvoriť jedno veľké video. Plné cestovania, spoznávania, kamarátstva a spomienok.
Neviem, či sa nájde jeden jediný človek, ktorému sa bude chcieť pozerať týchto 27 minút ale myslím si, že keď už som si s tým dala tooľko námahy, minimálne jeden článok na blogu si to zaslúži.
Častokrát má video väčšiu spomienkovú hodnotu ako kopa fotiek. Pomocou neho sa pri pozeraní dostanem do toho momentu, kedy som to natáčala a spomínam, ako super mi bolo.

Prosím, pozerajte v HQ.

Ak hľadáte konkrétnu časť, tu je menší rozvrh:
00:00 - 00:46 Cesta na Island (Budapešť-Berlín-Keflavík)
00:46 - 03:01 Prvý deň v Reykjavíku - kostol Hallgrímskirkja, mestský park, prístav, budova opery Harpa, cesta pri oceáne, coffeebreak v miestnej kaviarni, hlavná ulica Laugavegur, jazero Reykjavíkurtjörn
03:01 - 06:00 Výlet South Shore & Jökulsárlón - vodopád Skógafoss, ľadovcová lagúna Jökulsárlón, čierna pláž v meste Vík, vodopád Seljalandsfoss
06:00 - 09:34 Výlet Snaefellsnes Peninsula - Gerduberg, skalné útesy v rybárskych dedinách Arnarstapi a Hellnar, jaskyňa pri Snaefellsjökull a rovnakomenný ľadovec, čierna pláž Djúpalónssandur, vodopád s kopcom Kirkjufell a jeden neznámy vodopád popri ceste

Tu sa končila naša individuálna cesta a pripojili sme sa k dobrovoľníkom.
09:39 - 10:36 Výlet Golden Circle - najturistickejší výlet, národný park Thingvellir, vodopád Gullfoss, gejzír Strokkur, kráter s jazerom Kerid
10:37 - Zážitky s novými kamarátmi popri práci a voľnom čase

Ak sa niekto dostal na koniec, alebo si pozrel aspoň krátku časť, neváhajte, a dajte mi vedieť v komentároch.

Ludmilita

Islandské dozvuky

21. července 2015 v 17:28 | Ludmilita
Už keď som vystúpila v Keflavíku na letisku z lietadla a nadýchla sa čerstvého vzduchu vedela som, že to bude niečo, čo som ešte nikdy nezažila.

V hlave mám tisíc myšlienok a spomienok a snažím sa ich rozumne vytriediť. Zdalo sa mi to? Bola som tam? A možno ani nie. Všetko sa to zohralo tak strašne rýchlo, noví ľudia, nový domov, rozlúčka. Štyrmi slovami, najlepšie rozhodnutie môjho života.

Neuveriteľný týždeň v Grécku

2. května 2015 v 15:04 | Ludmilita

Nie je jednoduché vybrať najlepšie fotky z výletu, z ktorého máte samé dobré spomienky. Ku každej fotke, ku každému miestu sa viaže nejaká udalosť. A tak sa vopred ospravedňujem, ale z tisíc fotiek sa málo vybrať nedá.
Vždy keď cestujem do zahraničia, beriem to ako výzvu, keďže fotím predovšetkým ľudí. Tu mám možnosť precvičiť si mestá, scenérie a turistické atrakcie.
A to vám poviem, že turistické atrakcie sa nedajú odfotiť pekne, pretože neexistuje záber, na ktorom by nebolo dvadsaťtisíc ľudí obzerajúcich sa navôkol s foťákmi na krku nasledujúcich sprievodcu s gigantickou vlajkou.
Takže je to výzva. Z danej situácie si zobrať čo najviac a posnažiť sa o najlepšie fotky, aké sa dá. Čo je ťažké aj z pohľadu závislého turistu - ej kej ej, odfotiť dobrú fotku a nestratiť sa, kým vás celá skupina nečaká a pokračuje, môže byť celkom náročné.

Celkovo, všimla som si, že ľudí nebaví čítať dlhé články, respektíve majú najmenší ohlas. Pre ľudí je pohodlnejšie prezrieť si zopár fotiek a napísať komentár ako actually prečítať celý článok. Nevadí. Raz za čas môžem. Aj tak by som sa mala učiť. Takže píšem na blog. Ha.

Všetky spomienky v jednom videu (Grécko)

2. dubna 2015 v 11:01 | Ludmilita
Ahoj blogový svet!
Len pred pár dňami som zažila jeden z najúžasnejších týždňov s najúžasnejšími ľuďmi. Tento rok som sa tak nezameriavala na fotenie (ale aj to, samozrejme, bude!), ale snažila som sa s požičanou GoPro urobiť pamätné video. Video, ktoré bude vystihovať všetko čo sme zažili. To, čo sme videli, spoznali.. ale hlavne atmosféru skvelej spoločnosti.
Ešte by som asi poznamenala, že je to z Comenius stretnutia, takže tam sú ľudia nielen zo Slovenska, ale aj z Grécka, Slovinska, Španielska, Holandska, Nórska a Nemecka.

Myslím si, že slová tentokrát netreba. Môžete odomňa očakávať jeden dlhší "grécky" článok aj s veľa veľa fotkami, ale tentokrát by som bola rada, ak by ste si pozreli toto video. Je to hádam všetko, čo k tomu viem povedať. Hovorí samo za seba. Je ťažké vrátiť sa do reality.

Všetkým ľuďom veľmi veľmi ďakujem, ste super! Bez vás by nebolo tak skvele.

Na Youtube sa mi video nahrať nepodarilo, takže vám sem dávam link na stránku:

A samozrejme, budem veľmi rada, keď sa vyjadríte v komentároch. :)

Praha ešte raz, no trošku inak

15. září 2014 v 11:17 | Ludmilita
Prahe som sa venovala už v minulom článku, no tieto fotky som nefotila ja. Ide o to, aby som vám aspoň trošku priblížila skvelé 4 dni v Prahe trošku iným spôsobom. Myslím, že komentár netreba :)

Túlanie po Prahe

7. září 2014 v 12:00 | Ludmilita
Alebo túlanie po meste, kde je HQ blog.cz? ;) Naozaj, mali by tam mať niekedy deň otvorených dverí. Rada by som sa pozrela.

Výlet do Prahy som plánovala už dlhšie, pretože som tam nikdy poriadne nebola. Vlastne áno, bola, ale len na pol dňa a veľa si z toho naozaj nepamätám. Lákalo ma spoznať Prahu, vydať sa na výletík vlakom s Mauriceom a navštíviť brata, ktorý sa v Prahe usídlil.
Išli sme od piatka 22.8. a v utorok 26.8. ráno sme už nasadli na vlak smerom na Slovensko. Cesta trvá zhruba 5 hodín z Nových Zámkov. Dá sa to prežiť, aj keď najpohodlnejšie to nie je, ale čo sa dá robiť :) Oplatí sa to, za Prahu určite!

Durmitor, Čierna Hora

31. srpna 2014 v 11:00 | Ludmilita
Nádherný národný park Durmitor sa nachádza na severe Čiernej Hory. Do tejto krajiny sme zavítali cestou z Albánska a prespali sme v meste Plužine, kde prípadným cestujúcim môžem odporučiť príjemné ubytovanie menom Zvono, ktoré vlastnia dvaja bratia - umelci a vytvárajú príjemnú atmosféru.
Z Albánska do Plužine viedla niekoľkohodinová cesta, no plánovali sme si spraviť výlet do mesta Žabljak, ktoré sa nachádza v strede hôr. Veľmi sa rozpršalo, cesta nebola najlepšia. Keď sme prišli, zistili sme, že je to len mesto plné hotelov v strede prírody a chodí sa odtiaľ na turistiku a lyžovanie (obidve nám bolo naozaj na nič, keďže vonku bol lejak a po snehu v auguste neboli ani stopy). Rozhodli sme sa ísť tou najkratšou cestou priamo do nášho zarezervovaného ubytovania. To sme ešte nevedeli, že tá cesta bude naozaj čarovná.
Nie som vôbec zástancom hôr, to naozaj, ja mám radšej more alebo historické mestečká. S pokojom však môžem povedať, že Durmitor je jedno z najkrajších miest aké som kedy videla. Je ťažké uveriť, že niektorí nadšenci naozaj dokážu žiť v strede týchto hôr, obklopení len panenskou prírodou. Ako sme prechádzali kľukatými cestičkami, stretli sme len zopár áut (na moje prekvapenie sme stretli veľa bratov Čechov:D) a mohli sme si vychutnávať pohľady z auta.
Verte či nie, niekedy sa naozaj oplatí neísť diaľnicami. Nikdy neuvidíte všetku tú krásu a nikdy naozaj nespoznáte krajinu ak sa vydáte tou cestou "najrýchlejšou". Dopredu sa ospravedlňujem za nával fotiek, ale nedalo sa fotky pretriediť. Naozaj vám chcem čo najlepšie ukázať to, čo som sama videla.
Ak máte radi turistiku, je tu veľké množstvo jazier a nedotknutá príroda, ktorá stojí za to. Ak práve vy rozmýšľate nad dovolenkou do prírody, možno vám práve tieto fotky pomôžu.
A, inak, je úplne normálne, že vám v strede cesty stojí krava a pozerá sa na vás ako na mimozemšťanov. V tejto časti krajiny sme jednoducho boli votrelci práve my a nie tie zvieratká, ktoré sa tam veselo pásli.

Vonku popŕchalo a ja som všetky fotky fotila za jazdy (takže nečakajte najlepšiu kompozíciu na svete, snažila som sa, no niekedy to naozaj nevydalo). Keď je slnečno, všetky kopce vzadu vidieť dokonale. Možno aj to, že je na fotkách jemná hmla vedie k takej zvláštnej atmosfére.

Albánsko, krajina nepreskúmaná

9. srpna 2014 v 13:42 | Ludmilita
Shqipëria, v preklade krajina orlov. Tak nazývajú domáci Albánsko. Verím, že väčšine z vás táto krajina veľa nehovorí. Nemyslím to v zlom, naozaj to tak je. Je to krajina nepreskúmaná, krajina plná prekvapení (dobrých aj zlých), ale ako som povedala, predovšetkým je neskazená turizmom. Podľa mojej mienky to však už dlho takto nebude, a tak vám prinášam pohľad na krajinu meniacu sa pod vplyvom cestovného ruchu. Len v utorok som opustila jej hranice a keďže mám zatiaľ všetko čerstvo v pamäti, idem na to.

Pieniny

21. června 2014 v 13:30 | Ludmilita
Dnešný článok bude o školskom výlete do Pienin, z ktorého som sa včera vrátila. Cesta bola dlhá a unavná, ale musím povedať, že to nakoniec stálo za to. Boli sme ubytovaní v Goralskom dvore v Haligovciach. Náš výlet pozostával z dvoch hlavných dní, ak nerátam cestu. Prvý deň bola naplánovaná plavba na pltiach po Dunajci a veľká túra na Tri Koruny. Ďalší deň mal byť trochu voľnejší, oddýchli sme si pri jazere.